Cafetéria 2012

Legyen mindig naprakész, kövesse a linket: http://ado.tulelo.hu

Bíró Andrea

Cafetéria szaktanácsadó +36302760935

Friss topikok

  • kafetéria: Kedves Andrea! Én egy egyesületnél vagyok munkaszervezet vezető összesen 3 fő foglalkoztatott van... (2010.01.13. 16:32) Kafetéria és a munkavállalók

Kafetéria és a munkavállalók

2009.10.07. 17:08 kafetéria

Kedves Olvasó!

Milyen indokokat adhatnék a Kafetéria megtartása mellett? Korábban írhattam volna, hogy munkafegyelem, lojalitás, fluktuáció csökkentése. Viszont azt gondolom, hogy ezeket ma a válság kezeli.

Viszont ma is, vagy még inkább fontos, hogy a képzett munkaerőt megtartása. Főleg azoké, akiket mi képeztünk ki, illetve, akik döntéshozó szerepet töltenek be a vállalkozás életében.

Van olyan megoldás, amivel csupán azokat a munkavállalókat jutalmazza, akiket valóban szeretne és mindezt adó és járulékmentesen.

Azt megírtam tegnap, hogy milyen objektív, számszerűsíthető adatok állnak rendelkezésünkre a Kafetéria megtartása mellett, vagy ellen. Elolvashatja ismét a www.kafeteria.blog.hu oldalon.

Nagyon sok vállalkozásnál tapasztalom, hogy vezetés fontosnak tartja, hogy legyen kafetéria rendszer, nem csupán azért, mert olcsóbb mint a bér, hanem egyszerűen a dolgozóknak kíván többet, másként adni.

A kafetéria a bérrel szemben, azon túl, hogy kedvezőbb adózású,  rugalmas kifizetési mód. Ha esetleg nincsen lehetősége tovább adni, akkor nem adja, míg a bér csökkentéséhez a munkavállalónak is bele kell egyeznie.

Hogy részletes információkat kapjon a 2010. évi lehetőségekről, jöjjön el a november 09-i Kafetéria konferenciára. Várom a regisztrációját!

Üdvözettel:

Bíró Andrea
06302760935

 

3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kafetéria 2010.01.13. 16:28:37

Tisztelt Bíró Andrea,

Munkavállaló vagyok egy multicégnél - ahol a cafeteria egészen sok elemet kínál a munkavállalóinak. Nem szerepel azonban közte a lakástámogatás és a felelősök arra hivítkoztak, hogy annak bevezetése (ellenőrzése és a jogosultak köre miatt) nem térülne meg.
Tisztában vagyok azzal, hogy ez a munkáltató döntése - de nem találtam leírást sehol az adott elemről (mindenütt csak említik mint elemet) és így nem értem mi teszi ezt olyan bonyolulttá.
Meglátásom szerint cégünk HR osztálya sem rendelkezik jobb forrásokkal, mint én magam...
Remélem tud segíteni,
Köszönettel,

H. V.

Kedves Viktória!
Valóban így van! Nem rendelkeznek elég adattal a témáról. Nyilván nem annyira egyszerű, mint megvenni egy étkezési jegyet, de egy dolgozói nyilatkozattal egy költségvetéssel már el is indítható a juttatás. Három dolgoz kell megvizsgálni: a lakás / ház a törvényben meghatározott méltányolható méretű-e, milyen típusú korszerűsítés történik és azt a törvény engedi-e, ezekről nyilatkozik a dolgozó, illetve a költségvetés 30%-nál nem lehet a támogatás összege nagyobb. Ezt meg egy számológéppel el lehet dönteni.

Azt gondolom, hogy ez a juttatás felértékelődött, hogy lakni kell, ha az önrész meg is van, hitel nincsen és a kiegészítésnek nagyon jó lehet, főleg, hogy 5 millió forintra nőtt a kerete.

A kafetéria kiadványomban nagyon nagyon részletesen írok erről a juttatásról, törvények, buktatók, mire kell figyelni szempontból is!

Üdv:
Bíró Andrea

kafetéria 2010.01.13. 16:29:57

Tisztelt Andrea!
Azt szeretném kérdezni,hogy pl. az egészségpénztárnál leköthető 264.600ft/év 25%adót ebből az összegből vonják le,vagy felszorozhatom 25%-kal és a352.800ft-ból vonják le, akkor megmaradhat a 264.600ft?
Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Kata!
Nagyon jó kérdés!
Az adót a juttatáson felül kell megfizetni. Vagyis felszorozhatja!
Üdv:
Bíró Andrea

kafetéria 2010.01.13. 16:32:23

Kedves Andrea!

Én egy egyesületnél vagyok munkaszervezet vezető összesen 3 fő foglalkoztatott van a 2009-es évben meleg étkezési utalványt (12000 Ft/hó) és üdülési csekket (71500 Ft/év) is adtunk a dolgozók részére. Most egy kicsi tanácstalan vagyok, mert át szeretnénk térni a Cafeteria rendszerre és igazából nem tudom, hogy mi is szükséges nekem ahhoz, hogy működjön a rendszer és egyáltalán egyesületi szinten ez jól működő dolog lehet-e?

Ha tudna nekem ebben tanácsot adni, hogy hogyan is kellene elindulni, illetve mik azok a lehetőségek amikkel élni lehetne azt megköszönném.

Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel:
K.M.

Kedves Marianna!
Megkaptam a levelét!
Nagyon röviden: meg kellene határozni a keretösszegeket, azokat az elemeket, amiket az egyesület felvállal, hogy juttatásként biztosítsa a munkavállalóknak (például az internetet igen, a lakáscélú támogatás meg nem lesz a része a juttatásnak). Majd ezt elmondjuk a dolgozóknak. Javaslom a Kafetéria kézikönyvemet, amiben részletesen le van írva az egész rendszer, Kafetéria szabályzat minta, jogosító nyilatkozatok, dolgozói tájékoztató anyag, segédanyag.
Január 29-én konferenciát is tartok, ahol a résztvevők ingyenesen megkapják a Kafetéria kézikönyvet.
Remélem tudtam segíteni!
Bíró Andrea
süti beállítások módosítása